söndag 9 januari 2011

Först pina sedan lugna

För att avleda tankarna från det där jobbiga som jag skrev om i förra inägget, har min ömme make anmält oss till Stockholm marathon. Detta lilla lopp går av stapeln i slutet av maj och eftersom jag inte vill hamna sist har träningsäsongen redan börjat, tro´t eller inte. Vem tackar nej till ett härligt långpass när det ser ut så här utomhus?


Jag har väl nämnt att jag är av eller på, träna mycket eller inte tränar alls, det är jag i ett nötskal. Just nu är jag på. Minst 3 träningspass i veckan blir det i snömodd och förhoppningsvis något till när barmarken äntligen vill visa sig någon gång sådär i slutet av mars.

Efter ett träningspass så här års fullkomligt älskar jag att bada...i badkar. Utomhus är jag en riktig kruka även på sommaren och doppar bara mer än tårna när jag håller på att smälta bort och vattentermometern visar minst 23 grader. Ja, när jag nu tänker efter skulle jag inte lägga mig i ett kar heller om gradantalet var lägre än så. Det är faktiskt så att jag nästan vill smälta/svettas bort när jag lägger mig i baljan, för det är riktigt hett vatten upptappat, det kan jag lova. Ståpäls får jag innan kroppen har vant sig vid värmen, men när den väl gjort det blir jag kvar där i ett par timmar med en god bok. Nu, efter dagens ansträngning, är det faktiskt dags för mig att hoppa i plurret med Smärtans hus. Önskar er alla en lugn och skön söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar