lördag 8 januari 2011

Sist men inte minst

Ja här är jag nu och bloggar för första gången, tusen år efter alla andra och helt klart som Bambi på hal is. Jag tycker det är underbart roligt att skriva, men tyvärr drabbas jag allt som oftast av skrivkramp. Vi får se hur det fungerar här :)

Det här med att vara efter alla andra är passande på mig på fler sätt än bara det här med bloggandet. Jag är ofta lite sent ute vad gäller olika trender, men what the heck, jag mår rätt bra utan de senaste designerplaggen och en flashig Iphone. Inte för att jag skulle tacka nej om någon kom fram och gav mig det ena eller det andra, men med rötterna i de djupa skogarna i Småland prioriterar jag helt enkelt annat...som pengar på banken :)

Så till den saken som jag verkligen är sen med och som gör att jag inte alltid mår så bra. Som ni kan se av min profil börjar jag närma mig de där jobbiga 40. Tiden går fort när man har roligt och att bli en medelålders kvinna i sina bästa år står inte så högt upp på min önskelista. Att jag är nojig med min ålder kan alla mina kompisar intyga och jag har flera underbart roliga egnhändigt ihopsnickrade och självutprovade skönhetstips som jag förmodligen kommer att dela med mig av här så småningom. Men för att återgå till det som får en tår att rulla längs min kind varje månad är att det inte trampar små fötter här hemma i den gråa villan. Efter fyra trägna år i bebisfabriken har vi, jag och min man, fortfarande inte lyckats producerat det där som ska vara det bästa i ens liv. Vi är efter alla våra vänner som nu är inne på både sina andra och trejde livsdugliga små alster.

Nå väl, nog om det. Jag hoppas att detta första blogginlägg har lästs av någon liten själ och eventuellt roat densamma :)

6 kommentarer:

  1. Inlägget nu läst av mig! Bra skrivet!
    Och välkommen till bloggvärlden. :o)

    Passar också på att önska dig all lycka till med IVF:en. Jag kommer garanterat att följa din blogg.
    Länkar till din blogg från min om det är ok?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! Jag blir jätteglad av att se din kommentar! Det är bara kul att du vill länka till min blogg från din :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nu har jag läst ditt första inlägg också ;)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du ville läsa mitt allra första inlägg!! :)

    SvaraRadera
  5. Jag är glada över att dela detta vittnesmål, jag fick tre år sedan diagnosen fibroid och komplicerad endetrios. Mitt medicinska tillstånd var hjärtbrustet eftersom det orsakade min menstruationskramper, uppblåsthet före menstruationsperioder, lägre buktryck som resulterade i tunga perioder. Jag underkastades olika mediciner av min läkare för behandling som koenzym Q10, ibuprofen, Danazol och många fler. Trots mitt besök hos flera läkare blev min hälsa inte bättre, allt de kunde säga var operation. I början av att ge upp gick jag åt internet för att leta efter en behandling åtminstone. Men jag hittade ett botemedel istället. På internet läste jag ett vittnesbörd om en dam som hade Fibroid. Hon delade en e-postadress till läkaren. Lyckligtvis tycktes allt vara okej efter att jag tog växtmedicinen. Jag önskar att jag kunde säga att det är slutet på det eftersom jag inte har haft några symtom sedan dess.
    Utsätt inte dig för mer fara, använd ett växtbaserat botemedel som är säkert och effektivt. Om du är intresserad kontakta honom via e-postadress DRLEETU99@gmail.com. eller +8615802318178 via whatsapp.

    SvaraRadera