tisdag 14 juni 2011

Sorger och glädje

Vill börja det här inlägget med att skriva att jag är otroligt ledsen för att både Jenny-Maria och Ofrivilligt barnlösa nu tvingas genomleva en tid man inte önskar någon. Jag tänker på er och önskar som i så många andra fall att jag kunde göra något!

Vill också tacka för alla kommentarer och goda råd till dilemmat jag skrev om i gårdagens inlägg, men som det ser ut nu behöver jag inte ta ställning vilket känns skönt! Sköterskan ringde nämligen idag och berättade att de gått igenom mina papper igen och då insåg de själva att jag inte skulle vara mottagare 2. Efter alla problem under utprovningen av medicinen med en krånglande slemhinna tyckte de att vi självklart skulle vara mottagre 1. Det kändes så skönt när hon sa det. I mitt inre spred sig glädjen från magen och ut, dels för att jag inte behövde ta ställning men också för att vi nu får en bättre chans att lyckas. Det är inga garantier för att det verkligen gör det, men bara en liiiiiten större chans gör mig glad! Så mitten av augusti blir det alltså inte för oss. Nytt datum är inte bestämt, men nästa donator är vår :) Jippie!!

Så vad kan passa bättre än en ros som följare denna dag, näckros vill säga. Välkomen Waterlily!

Kram!

8 kommentarer:

  1. Så skönt att det ordnade sig och nu ser det ljusare ut. Håller tummarna för ditt nästa förök.kramar

    SvaraRadera
  2. Åh, äntligen lite glada nyheter! Grattis! :o)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt att ni blir mottagare 1 och tack för välkomsthälsningen.

    SvaraRadera
  4. Va skönt för er!
    Kändes så självklart att ni skulle vara mottagare 1.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis! Härligt att det ordnade sig!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Så bra att det ordnat sig. Håller med om att för din/er skull är det väl mycket bättre att ni är 1:a mottagare!

    Kramar

    SvaraRadera