söndag 19 juni 2011

Mr Nackspärr

Har haft en ofrivillig bloggpaus på ett par dagar, men nu är jag tillbaka även om det kanske bara blir detta inlägg innan det är dags för ännu en paus. Till veckan blir det nämligen besök till varmare breddgrader för maken och mig. Det ser vi fram emot, speciellt när regnet öser ner utanför rutan! Det är  dock en högst tillfällig paus.

Illamåendet blev det som tur är inget med utan efter en god natts sömn var det som bortblåst. Det är sjuk jobbigt att må illa och även om jag sååå längtar efter att känna det för att bevisligen vara gravid, förstår jag inte hur ni mammor-to-be står ut med det!! Förskräckligt är vad det är!! Så varken gravid eller illamående är jag i alla fall nöjd med det sistnämda.

Nacken gav mig respit i två dagar, men sedan tog den revange big time. Under de två dagar jag var fri från krämpor hann jag spela minigolf och äta god middag på Solstugan tillsammans med kollegor och fredagen avslutade jag tillsammans med min vän C, Frozen Daiquiries och precis innan sänggående även av mr Nackspärr. Och ingen lite nackspärr heller! När jag tog ett djupt andetag small det till i nacken och sedan var det kört. Jag har så j-vla ont i nacken och långt ner i ryggen. Igår kunde jag knappt röra mig, gick runt som om jag var stelopererad. Försökte röra den så mycket som möjligt för att då maken läste på nätet att det var det bästa att göra så att blodcirkultionen kom igång ordentligt. Smärta!! Den varma vetekudden blev in bästa vän och den var med var jag än gick igår...även på fikat hemma hos grannen :)

Idag är det lite bättre, men det är i stort sett omöjligt att titta ner och åt vänster. Mardrömmen skulle vara om det blev värre igen och förstörde vår kommande resa, men förhoppningsvis är det på bättrings väg.

Ska strax börja packa. Det är aldrig lätt att välja ut vad man ska ha med sig, men det är alltid lättare när man vet att det i alla fall blir fint väder....hoppas jag!

Sist men inte minst vill jag välkomna två nya följare Elle och Du fattas mig nu, välkomna hit!!

See you soon!!

Kram 

13 kommentarer:

  1. Stackars dig! Nackspärr är vidrigt, hoppas att det släpper snart. Ha en härlig resa, perfekt att åka iväg nu när vädret är så dåligt!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fy vad jobbigt. Har tyvärr inget mirakeltips att komma med. Ha en fin resa, kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med en semester till sydligare breddgrader! Se till att njuta ordentligt. Du kan väl ta med dig lite sol och värme tillbaka hem?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Blä, så drygt med nackspärr! Hoppas du blir bra snart. Framför allt hoppas resan blir toppen! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jobbigt med nackspärr, hoppas du blir bättre snart och att du får en härlig resa.

    SvaraRadera
  6. hoppas ni får en supermysig resa och att nackspärren försvinner snart!
    kram

    SvaraRadera
  7. Tack alla!! Nackspärren är tyvärr kvar, men med varmare och skönare klimat hoppas jag att den försvinner snart! :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Tigerbalsam för nackspärren kanske?

    Ha en riktigt skön semester i solen! Snälla ta med det fina vädret när du åker tillbaka till Norden! =))

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Usch och fy för nackspärr! Men trevligt med resan, hoppas ni får en lugn och avslappnande semester.
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Ja, jävla mensvärk! Kommer som ett hån varenda gång man vågar hoppas lite lite.... :/

    Hoppas nackspärren går över så ni kan få en underbar semester!!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Det är bra som ni make sa att du ska försöka röra på nacken så gott det går. Åt sidorna och lägga örat mot axeln. Förmodligen en av nackmusklerna som spelar ett "spratt" med dig. Värmekudde bra och varmare breddgrader! Kanske lite whisky!!! Ha det så gott på resan!!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Ha en underbar semester!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Fy vad jobbigt med så svår nackspärr :-(

    TAck för ditt grattis. Känns så overkligt att jag inte fattat det än. Hoppas det ser ok ut på kommande ul!

    Kram Ninna

    SvaraRadera