tisdag 7 juni 2011

Bloggpauser och barndomsläger

Ni som har varit här bland IVF-bloggar ett tag vet ju att jag inte har så många inlägg på nacken. En hel del har det blivit de här månaderna trots allt, men det är en droppe i havet om man jämför med många andra. Tiden här har varit kort men intensiv för min del, men med rask fart skaffade jag mig ganska många bloggar att följa och som jag faktiskt försöker läsa dagligen. Detta innebär alltså att jag har lärt känna och följt ganska många livsöden. Man fnissar, skrattar, suckar, nickar igenkännande, rynkar pannan, får ångest och fäller en tår till era inlägg och blir djupt engagerad i hur det går för er.

Därför känns det just nu lite jobbigt för mig när jag på den ena efter den andra bloggen läser att det blir paus eller ett uppehåll. Inte för att jag inte unnar er era uppehåll eller förstår att man får bloggtorka ibland, utan det är av helt egoistiska skäl. Det blir nämligen lite som att mista en vän, även om det bara är för ett "sommarlov". Känslor som jag hade som liten dyker upp och påminner mig om hur det var när man i slutet av ett läger ser sina vänner åka en efter en och tillslut är man själv kvar och väntar på att få åka hem. Det enda man längtar efter just då är att tiden ska gå fort till nästa sommar då man får se alla igen. Lite av den känslan har jag nu när jag ser bloggvänner försvinna för ett tag, jag bara längtar efter att de ska komma tillbaka så att jag får träffa dem igen och höra hur det har gått för dem och hur det är med dem.

Givetvis hoppas jag på stålande nyheter när ni är tillbaka! :)

KRAM!!

11 kommentarer:

  1. Jag vet! Får lite abstinens ibland då jag surfar runt på nätet flera gånger per dag och ingen har uppdaterat sin blogg, så hur skall det gå hela sommaren? Å andra sidan vet jag ju själv hur lätt en vecka svischar förbi utan uppdateringar då man har mycket annat på gång, så det är säkert ganska skönt att ta en "officiell paus"
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vet hur det känns! Snart har halva min "blogglista" tagit paus :( Tråkigt men bara att acceptera. Jag kommer inte ta någon paus den närmsta tiden iaf annat än när vi är bortresta eller så kanske ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hahahaa! Jag håller med!
    Lovar att uppdatera min då och då trots att jag har tänkt att vara lite "bloggledig", för jag kommer nog att få abstinens, hihihii!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Å, fast det är inte riktigt som när du var på läger. För vi kan följa dig hela tiden och det gör vi. Då och då gör vi oss påminda också. Lite som när man hade brevvänner mellan de där lägren tänker jag :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag kommer tillbaka, jag lovar.
    Även om det blir lite uppehåll på bloggen, är jag själv mycket öppen för träff. Hör av dig när som helst när du har lust och tid att ta en fika under sommaren eller bara gå på en promenad. Jag gör det jättegärna!!!
    Stora kramar!
    "Tonci"

    SvaraRadera
  6. Jag håller med! Men jag sviker dig inte, jag bloggar i ur och skur! Här ska det inte tas nån paus här inte:-)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej Charlotte!
    För- och nackdelar med sommaren finns det absolut, men just nu njuter jag av att ha på mig shorts och ha balkongdörren på vid gavel :-)
    Jag tycker om ditt sätt att skriva och känner igen mig i mycket av beskrivningarna av barnlöshetsträsket, hit kommer jag gärna tillbaka!

    Lycka till, hoppas att det ordnar sig för er!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vad bra att det är många som kommer att vara kvar här i min värld och att ni pausare kommer tillbaka ;):)

    Jeane: Ah, så kan jag tänka att vi är brevvänner, det kändes bra!! :)

    Tonci: Det vore jättekul om vi kunde ses någon gång i sommar. Vi får styra upp något!!

    Nelle: Jag njuter också av sommaren, den är underbar! Vad kul att du vill komma hit till mig igen och jag kommer till dig också :)

    KRAM alla!!

    SvaraRadera
  9. Jag är en blogg-rookie, eller så är det något knas med inloggningen eller så har jag fått solsting... Hur som helst - jag har försökt kommentera din kommentar på min sida en lång stund nu utan att lyckas. Märkligt. Roligt att du tittade in! Jag håller tummarna hårt för att det ska ordna sig för oss på ena eller andra sättet!

    Sköt om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Du kan följa min:-)

    Den är ännu nyare!

    SvaraRadera
  11. Och så urlen då: http://medandufinns.wordpress.com/

    SvaraRadera