lördag 11 juni 2011

MF

Har fått hem en trött och sliten make med kompis. De har det senaste dyget varit ute på Östersjön med andra killar och gjort livet jobbigt för en giftassugen kille. Svensexan var lyckad enligt dem själva och den blivande mannen to be vilar nu ut i sin bil, då hans lägenhet är uthyrd och inget nytt boende är fixat, nice...

Jag har alltså haft MF här hemma, makefritt. Tv:n gick varm igår kväll då även jag blev bröllopsinspirerad. Jag frossade i avsnitt efter avsnitt av den mycket speciella serien Fyra bröllop, där tjejer av någon konstig anledning tycker att det känna helt ok att ställa upp och få sin speciella dag bedömd och betygsatt av främmande människor som i tv berättar vad de inte gilla med tillställningen. Personligen skulle jag aldrig ställa upp på något liknande då jag aldrig skulle vilja höra dåliga saker om dagen jag själv tycker är perfekt. Då skulle det bli att jag tog med mig de dåliga sakerna istället för de bra. Trots det kan jag inte hjälpa att jag funderar över vilket betyg mitt eget bröllop skulle ha fått. Personligen tyckte jag ju att mitt bröllop var så prefekt det kan bli, men säg den brud som inte tycker det. :)

Då maken och vännen inte träffas så ofta längre, på grund av olika bostadsorter, har de nu huvudvärken till trots kommit fram till att umgås lite mer över ett par öl i stan. Det betyder alltså att det blir ännu en kväll med MF... och kanske fler bröllopsavsnitt :)

God kväll och kram!

5 kommentarer:

  1. Här kommer det också att vara MF (eller snarare SF) i några dagar framöver, sambon har rest bort med jobbet. Ja, det är verkligen konstigt att de vill få sina bröllop betygsatta, det skulle jag inte heller utsätta mig för! Inte att ha ett bröllop i TV över huvud taget förresten... Härligt att du minns ditt bröllop som perfekt, det är ju det man vill! Jag försöker jobba på att bli mer sugen på att gifta mig om vi ska lyckas få till någon adoption någon gång. Sambon som tidigare har varit den sugne ligger lågt nu, kanske tycker han att det känns skumt att adoptionen ska vara anledningen till att jag vill...

    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har nylgien börjat se denna serien med och det efter hör o häpna min man brukar se den ibland men jag dissat den efter att sett reklamsnuttar. Nu har jag fastnat mer och mer iden även om konceptet att bedömma andras bröllop låter märkligt. Fick rysningar nu efter att en av brudarnas make gick bort efter endast en månad av någon bakterie efter deras bröllop. Livet kan verkligen vända på en femöring och man får vara rädd om det man har. en skön söndag till dig.kramar

    SvaraRadera
  3. Nelle: För det första tycker jag det är lite konstigt att man måste vara gift för att få adoptera och för det andra kan jag kanske förstå din sambo lite... ;) Hoppas du hittar sugen att gifta dig för kärleken! :)

    Lina: Vad gulligt att din man har följd serien, det har inte min. Han skulle kanske kunna se ett avsnitt eller så om jag gärna ville se den, men han skulle nog inte titta på den själv. Usch, vad hemskt att en av männen gick bort så hastigt efter vigseln, de avsnitten har jag inte sett än. Man vet verkligen inte vad livet har att ge i framtiden!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Charlotte: Jo, jag jobbar på det! (Sugen alltså) Har alltid var skeptisk mot bröllop, inte andras men ett eget. Jag såg faktiskt också på ett bröllopsprogram häromdagen, det hette "Cherry gifter sig" eller något liknande. Ganska underhållande om en tjej som planerade sitt bröllop.

    Sorgligt med mannen som dog. Det måste kännas underligt och sorgligt för släkt och vänner att se programmet i efterhand.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Nelle: Jag håller med; det måste vara hemskt för släkt och vänner att se programmet! Ska se om den här bröllopsmanin håller i sig, då letar jag upp "Cherry gifter sig"!

    Kram!

    SvaraRadera