söndag 5 juni 2011

Klara!!

KLARA!! Vi är äntligen KLARA!! Jag är sååå glad och jag är sååå stolt övar att vi klarade det!! Men jezzez vilket jobb det var! Vi började på onsdag eftermiddag och jobbade från klockan 3 till klockan halv 8 då pappa dök upp på tomten med sitt pick och pack. Torsdag, fredag och lördag arbetade vi 10 timmar var dag. När dagsverket var slut på kvällarna flämtade vi ut i soffan likt uppfiskade plattfiskar. Just nu känns det som om jag vill kräkas så fort jag ser en färgburk eller pensel och det känns väldigt skönt att veta att vi formodligen inte behöver göra om detta på minst 8 år. Thank god för det! Men i all denna trötthet finns ändå en enorm glädje över att vi fixade det på egen hand, med egen kraft, med egen vilja och det blev sååå fint! Tycker vi. :)



Bubbaskatten var arbetsledare och gick runt och kollade så vi arbetade noggrant och metodiskt.


Nu är vi åter helt utslagna här i soffan, men vi har firat med god mat och ett glas rött, najs :)


SÅ, nu ska jag äntligen ta tag i den den andra bloggawarden som jag fick av fina Mette, tack igen!
Reglerna för Liebster Blog Award är följande:

Denna bloggaward lämnas över till 3-5 av dina favoritbloggar, som har mindre än 100 följare. Awarden går vidare till de du valt ut, genom att du lämnar en kommentar på deras blogg. Berätta för dem att deras blogg är en av dina favoriter och att de har utvalts till Liebster award. Den som får awarden länkar till den person som gav den till dem, och tre-fem av hans/hennes favoritbloggar med mindre än 100 läsare.

Jag vill skicka denna award vidare till:
Veronica
Luiza
Jag vill jag kan
Liv
Tonci
MEN alla ni kämpande bloggerskor där ute, ni är fantastiska!!

KRAM!!

7 kommentarer:

  1. Hej vännen!!!
    Ja, det är mycket slit med ett hus, jag vet =P...
    Men fint blir det =)! Och jag tycker ni gjort ett fantastiskt arbete!!! Skitsnyggt.

    Tack finaste, för awarden, ska ta tag i den så fort jag hinner =)!

    Ha en underbar och avkopplande kväll.
    Kramar i massor.
    Luiza (www.mellanhoppochfortvivlan.blogspot.com).

    SvaraRadera
  2. Ni är jätteduktiga!!! Huset blev väldigt fint! Du får verkligen vara stolt över er :-)!
    Tack så mycker för awarden, det är jättesnällt av dig.
    Stora kramar/Tonci

    SvaraRadera
  3. Fina,
    Vilket jobb ni har gjort! Ni får sträcka extra mycket på er nu, för det är inget lätt och litet jobb att måla ett hus. Och vilket hus sen då, så vackert!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Åh, vilket fint hus ni har! Blir lite avundsjuk här där jag sitter i vår lilla tvårummare:)

    SvaraRadera
  5. Bubbaskatten? Heter han/hon det eller är det ett nick? Reagerar bara därför att vi kallar vår hund Bubbas (fast han heter något annat).... :) hahahaa..... Fint hus!

    SvaraRadera
  6. Tack tjejer!

    Kix: Vår katt, han, heter Bubbas :):) Vad festligt att ni kallar er hund för detsamma, hihi, för det är ju inte direkt ett vanligt namn! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Tack för awarden!
    Gött jobbat med huset! Ser superfint ut!
    Kram!

    SvaraRadera