lördag 13 augusti 2011

Väntar och längar

På måndag är det dags att fixa till sitt yttre, dra på den professionella minen och cykla till jobbet igen. Det har varit en lång ledighet, med varierat innehåll. Det har varit glada dagar och det har varit deppiga dagar, som livet är mest. Tycker kanske ändå att den här sommaren inte riktigt har varit lika bra som den förra, kanske mest beroende på att solen inte har varit på sitt bästa humör och kanske även för att den positiva längtan efter sensommarens ÄD-försök gick upp i intet. I måndags satte IVF-maskineriet på Huddinge igång sina motorer igen och jag har väntat och längtat efter att telefonen ska ringa med goda besked. Även jag förstår att det var lite väl optimistiskt att tro att de skulle hitta en ny donator på en vecka, men lite övertro på mänskligheten får man väl ha ibland...även om det inte var till någon nytta just den här gången. Jag hoppas att när livet nu går in i bestämda mönster att de mörka och jobbiga tankarna om framtiden ska skingras och lämna plats för nya och ljusa.

Tack igen för att ni fina bloggvänner fortfarande orkar peppa och skickar kramar till pessimistiska inlägg trots att min frånvaro här i stort sett har varit total denna sommar.

Kram på er och trevlig fortsättning på helgen!

8 kommentarer:

  1. Vet du hur det är på Huddinge ang äggdonation. Hur gammal får man vara som högst för att få donera? Kan man som "patient" ha en personlig donator?
    Jag har funderat länge och har kommit fram till att jag gärna vill donera ägg. Jag vill kunna bidra med något för att visa min/vår tacksamhet för all hjälp jag och min man fick på Akademiska. (vi hör egentligen till Huddinge...)

    Kram fina Du!

    SvaraRadera
  2. Hoppas också att du går en ljus framtid till mötes. Lycka till med jobbstarten!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ibland kan det vara skönt att komma tillbaka till vanliga rutiner, hoppas att det blir så för dig och att Huddinge snart hör av sig igen!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag börjar också jobba i morgon, känns sådär faktiskt. Men det brukar kännas okej efter ett tag så... och blir vi lyckliga gravida så gör det baske mig ingenting om det är snöstorm eller regnrusk så... med stort hopp om nya ljusa tankar.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Som jag önskar för din skull!
    Jag önskar att de hittar en donator snabbt som tusan.
    Jag önskar att donatorn är en frögurka.
    Jag önskar att du blir gravid snabbt som sjutton.

    Önskar, önskar, önskar.

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  6. Mette: Du frågar rätt person, jag vet allt om ÄD på Huddinge ;) För att bli donator får man inte vara äldre än 36 år. De rekommenderar att man inte har en personlig donator utan att man i så fall gör en korsdonation. Det betyder att man "ger" sin donator till den som är först i kön och sedan får man själv nästa som passar. Det betyder att man, genom att ha en egen donator, kan förkorta sin kötid. Vi hade en tjej som ville ställa upp och bli donator, men efter tester visade det sig att hon inte tålde alla hormoner...

    Det är ju underbart av dig att du kan tänka dig att donera!! Köerna är långa och det är många som väntar på änglar som dig!!

    Massa kramar!

    Veronica och Nelle: Tusen tack, jag hoppas min framtid blir bra och er också!!

    KRAMAR

    Jeane Quidote: Precis så är det, imorgon kväll kommer det kännas som om vi inte har varit lediga alls :) Nä, bli vi gravida kan det snöa bäst det vill!! :)

    Kram!

    Wilda Mathilda: Tack snälla du! jag önskar att dina önskningar för mig blir sant!! :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du haft en bra dag på jobbet!
    Absolut inget fel på att vara lite optimistisk. Det gör livet lite enklare men det är klart att man kan tycka annorlunda i efterhand. Jag hoppas så att de hittar en donator snarast för nu är det faktiskt din tur :)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hoppas hoppas de hittar en suverän donator till er snabbt som attan! Nu är det ju dags för dig att bli gravid!
    Kram

    SvaraRadera