söndag 28 augusti 2011

Bra lördag, jobbig söndag

Igår var jag bjuden på stor fest. Värdparet var den kollega som blev gravid på första försöket i våras och hennes nyblivna man. Vi firade deras kommande bebis, deras giftemål och det nya gemensamma boendet i Bromma. Det firades och det firades stort. Big time! Det var 120 gäster. Partytält med kristallkronor. Gourmet mat och hemgjorda chokladpraliner. Bling, mums och mums! Jag kan också tillägga att det var musik i luften. Värdparet och MÅNGA av deras släktingar och vänner är såååå musikaliska. Kvällen var som en lång skönsjungande konsert och den lille/a knodden kommer förmodligen sjungande ut ur livmodern i november med en keyboard framför sig :)

En lyckad avslutning på gårdagskvällen efterföljs nu av en söndag med inneboende ångest som jag inte blir av med hur jag än försöker. Har provat tänka goda tankar och bearbeta den mentalt, funkar inte. Har försökt fly verkligheten genom att titta på lättsmälta tv-program, funkar för stunden men kommer dubbelt tillbaka när programmet är slut. Har försökt äta god mat och godis, men det tar bara udden av det onda under tiden jag äter. Vet inte riktigt varför jag har fått besök av det svarta idag, men jag hoppas att det försvinner över natten.

Önskar er alla en bra söndag!
Kram

6 kommentarer:

  1. Ångest är naturligt och det är inte så konstigt att vi som längtar så har det tufft ibland. Jag tycker man kan må bättre av att röra på sig.

    Skickar en massa kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Både ris och ros alltså.
    Skickar en varm kram till dig.

    SvaraRadera
  3. Har varit ute och gått i över två timmar med maken nu och mår lite bättre. Dags att sleva i sig en halv Vienetta nu :)

    Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Hoppas det går över snart.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Vad bra om det började kännas bättre efter promenaden. Det är tungt att bara se det svarta, men det är ju också svårt att göra ngt åt hur man känner.
    Många kramar!

    SvaraRadera