lördag 6 oktober 2012

Sömn, eller avsaknad av densamma

Jag har inte sovit så bra i natt p.g.a olika anledningar.

För det första var det nästan möjligt att somna, men när jag väl hade gjort det kom Bubbaskatten och väckte mig vid 2-tiden för han ville gå ut. Ett par timmar senare vaknar jag av att det är ett herrans liv ute i vår trädgård. Katter skriker i högan skyn och Bubbas är så klart en av kämparna. Slänger på mig en morgonrock och springer ut barfta för att skilja de ursinniga katterna åt. Jagar iväg en stor röd inkräktare och hugger tag i Bubbas och får med honom in, fortfarande skrikands och fräsandes. Bubbas alltså :)

Det tar ett tag att somna om, men klockan 7 ringer väckarklocken för då är det dags att gå upp och spreja!! Vi är alltså igång nu :)

Slänger mig åter i bingen i förhoppning att få sova till lunch då maken är i väg på killhelg och jag inte har några speciella planer för helgen. Ack så fel jag hade. 20 minuter över 9 kommer Bubbaskillen in i sovrummet och börjar riva på sängen. Det är hans sätt att tala om för matte att det är dags för frukost.

Med alla dessa avbrott i sömnen under natten var jag helt slut vid halv 1. Somnade i soffan och sov där till halv 4... Hela dagen helt bortkastad!!!

Håll tummarna för att jag kan sova i natt så att jag inte är som en zombi när det är dags att börja jobba igen på måndag.

Ha en bra lördagskväll!
KRAM

2 kommentarer: