måndag 28 november 2011

Undantaget som bekräftar regeln

Det händer inte så mycket i mitt liv just för tillfället. Sova, jobba, äta, titta på tv, vänta, sova... Jag är trött mest jämt och har tyvärr inte haft energin att läsa era bloggar så reglbundet som jag brukade och som jag vill. Ber om ursäkt för det! Jag hoppas att det kan bli så snart igen, men just nu måste jag mest vila.

Idag blev jag riktigt ledsen å en kompis vägnar. Hon behövde lite tur och lycka i sitt liv och en graviditet står högt upp även på hennes önskelista. I lördags var det testdag och jag har tänkt på henne och hållt tummarna för henne hela helgen. Jag har inte hört något från henne, varken bu elller bä, men det räckte med en blick åt hennes håll idag för att jag skulle få beskedet. Det blev inget. Mitt hjärta brast för henne. Jag önskade så att det skulle ha gått annorlunda! I vanliga fall mår jag dåligt av andras barnbesked, men i det här fallet önskade jag inget annat!! Hoppas hon inte ger upp utan vågar ge det en ny chans!!

Kram

5 kommentarer:

  1. Usch ja. Det är liksom som att jag inte orkar ha fler i min situation och bara vill att de ska lyckas. Och ge oss alla hopp liksom... Kramar sändes till väninnan!

    SvaraRadera
  2. Charlotte, hoppas att din väntan tar slut snart. Din kompis väntan också förstås, att det som vi blev varnade för i tonåren ska vara så himla svårt!

    Varför ska ni själva finansiera nästa försök? Hur mycket behöver ni betala?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. FC: Visst är det tråkigt att det är så många i vår situation! Jag förstår inte meningen med det.

    Det där med avundssjukan vid gravidbesked är för mig en fråga om vem det är. Det låter kanske hemskt, men de som redan har allt och lyckas med allt de gör mest ont att höra det ifrån. Vet jag att någon har kämpat eller har det jobbigt med annat så unnar jag dem verkligen att lyckas!

    Nelle: Tack, jag hoppas också att min och din väntan tar slut någon gång! Det är mycket svårare att lyckas än vad man tror i tonåren... ;)

    Anledningen till att vi måste betala nu är att vi redan har förbrukat våra tre landstingsförsök. Vi har gjort två IVF och en ÄD. Nästa ÄD måste vi betala 45 000 kr för + ha med en donator till kön.

    Kram till er båda!!

    SvaraRadera
  4. Jag blir för det mesta glad över att få höra gravidbesked. Det är sedan när det kommer de här sårande kommentarerna som det brister för mig: "vänta bara tills du själv blir mamma så ska du få se hur jobbigt det är", "Men ni som inte har några barn kan ju göra vad ni vill när som helst", "Jag önskar bara att jag inte hade blivit gravid JUST NU!"
    Men såna som verkligen kämpat och som på riktigt är tacksamma för sina graviditeter/barn är det lätt att glädjas med:)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Aha, då förstår jag. Vi/jag har ju gjort tre försök, men inte kommit till insättning vilket i teorin borde innebära att vi har tre ÄD-försök kvar. Men eftersom det bara är två år kvar att "spela på" blir det nog inte så i praktiken.
    Kram!

    SvaraRadera