lördag 19 november 2011

All världens godhet

Det är dags att hylla igen! Jag vill hylla alla fina medmänniskor som ställer upp för andra!! Nu vet jag ju inte exakt hur mycket medmänniskorna ställer upp för alla andra, men jag vet att väldigt många har ställt upp för mig och min man och det gör mig så evinnerligt tacksam!

Jag vill börja med att tacka alla ni fina, vänner som okända, som via era bloggar eller facebookkonton har länkat till mitt inlägg där jag eftersökte en äggdonator. Den värme som spred sig från mitt hjärta och den fina känslan som satt kvar i kroppen när jag upptäckte det, går inte att beskriva med ord. Ni spred min längtan och min saknad. Ni gjorde skillnad med era skrivna ord!

Jag vill nu hylla er underbara, osjälviska kvinnor som tagit steget och kontaktat en helt okänd kvinna för att hjälpa henne. För att till hennes förmån skänka en del av er själva och ge henne en möjlighet att få bära på ett litet liv. Kan man göra något finare för en annan människa? Jag tror inte det! Jag önskar jag kunde visa min tacksamhet på ett större sätt, för ett tack känns så futtigt i förhållande till vad ni är villiga att ge till mig!

Ni alla har gett mig hoppet tillbaka! Kanske att min framtid inte är sådär becksvart som jag trodde för någon vecka sedan. Kanske har jag en möjlighet att bli begåvad med det där som så många andra kallar det bästa i sina liv. Kanske kan jag och min man få säga de orden själva i framtiden. Att vårt barn är det bästa som har hänt oss. Och det är tack vare er!!!

Ni fina, fantastiska! Det finns godhet i världen! Jag har fått uppleva den! Tusen tack för det!!

KRAM

7 kommentarer:

  1. Ett sådant fint inlägg, till några andra fantastiskt fina människor. Jag håller med, de är värd en stor fet hyllning, alla kvinnor som så osjälviskt ställer upp på någon annan kvinna. Fantastiska NI!

    SvaraRadera
  2. Så underbart att läsa om godheten som faktiskt finns i världen! All heder till er som osjälviskt hjälper andra!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så vackert skrivet om medmänsklighet när den är som bäst!

    SvaraRadera
  4. Vad kul att höra att det finns nån därute som vill hjälpa dig. Flera vänner som stöttar och att hoppet börjat tändas igen. Jag hoppas på att få bli en av dem som hjälper så småningom, men jag vill helst inte veta vem jag hjälper. Om jag en vacker dag får veta genom något barn jag hjälpt till världen så är det trevligt. Men jag tror det bästa är att jag och den som tar emot äggen inte vet något om varann tills den dan. Jag vet bara att de som får min gåva längtar mycket efter barn, och jag har redan fått det bästa som hänt mig :-)

    SvaraRadera
  5. Vad fint skrivet och härligt att läsa. Tack så mycket för dina tummar.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Tack alla!

    Saskia 1919: Det är underbart att du vill hjälpa någon där ute i framtiden. Jag är så tacksam för de som har skrivit och varit villiga att hjälpa mig och min man. De kommer dock inte att ge sina ägg till mig, det vill inte landstinget och inte heller donatorn eller vi. Det som händer är en korsdonation dvs den donator som gör att vi kan få köpa ett nytt försök via landstinget kommer att donera sina ägg till en i landstingets kö, en helt anonym person och jag får en annan donator, som är helt anonym för oss. Det är bara de blivande barnen som har rätt att få veta sitt ursprung när han/hon fyller 18 år. Så det jag behövde var en donator att donera för vår skull, inte någon som skulle donera till just oss.

    Lite krångligt, men jag hoppas du förstår :)

    KRAM

    SvaraRadera