tisdag 8 november 2011

Bitter-fi**a

Innan jag börjar spy ur mig tråkigheter vill jag välkomna min nya följare jenny_maria, välkommen!

Jag är hemma från jobbet den här veckan. Har inte hittat energin för att kunna jobba eller för att träffa människor. Sedan i onsdags har jag varit i hemmets lugna vrå, förutom de två gånger jag har varit tvungen att åka till affären och handla.

Jag vet fortfarande inte hur jag ska gå vidare. Orkar inte tänka på det riktigt än. Snart måste jag väl börja tänka på framtiden, men än är det inte läge. Skjuter bort allt. Mamma har fått prata med mig två gånger och pappa en gång, men alla andra håller jag på avstånd. Undra hur länge kompisar orkar vänta.

Har försökt att ringa kuratorn på Huddinge för att boka in ett möte, men än har jag inte lyckats. Igår var hon på semester och idag har hon antingen varit på tjänsteärende, lunch eller så har det tutat upptaget. Antar att det inte bara jag och maken som är i behov av att prata med henne.

I söndags kom mensen. Eller jag vet egentligen inte vad man ska kalla det, det var någon brun, hemsk sörja som kom ut. När jag tittade på det så insåg jag att det inte var så konstigt att ägget inte hade fäst. Vilket liv kan fästa och växa i en brun, seg gegga? Om det är det bästa resutatet mediciner kan göra för min slemhinna så kan jag säga att det är kört. På riktigt. Då är det inte någon mening att ens försöka igen.

Bitter-fi**a? Troligen.

KRAM

11 kommentarer:

  1. Åh, hjärtat...
    Massa kramar till dig.
    Och det är väl klart att di INTE ska ge upp.
    Ge aldrig upp.

    Massa kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
  2. F-n också, varför ska det va så tufft??

    Massor av kramar!

    SvaraRadera
  3. Du hade kunnat få min kuratorstid idag om jag vetat! Så trist det här. Skönt att du kan prata med din man och dina föräldrar.

    När jag gick på akupunktur pratade hon mycket om att "få ordning" på mensen Du har säkert redan provat det (vi som kämpar brukar gripa efter alla halmstrån...), men om inte kanske det skulle hjälpa dig? Mig hjälpte det inte, men det är ju en helt annan historia.

    Stora kramar!

    SvaraRadera
  4. ååå gumman, så ledsen för din skull...
    kramar om

    SvaraRadera
  5. Tänk om man bara visste på förhand vad man behöver göra för att garanterat få barn. Skullwe ju göra det hela så mycket enklare. Om det verkligen inte går skulle man veta det och slippa gå igenom sånt här. Hoppas det kommer en lösning för er och det snart.

    SvaraRadera
  6. Åh fina du...

    *kramar om*

    SvaraRadera
  7. Varma kramar till Dig, fina!

    SvaraRadera
  8. Tack, fina ni, för alla kramar!

    Nelle: Vad gulliga av dig att tänka på mig vad gäller kuratortiden :)

    Akupunktur har jag provat just för att få till slemhinnan, funkade inte för mig heller :(

    Saskia: Det vore verkligen underbart om man visste vad man skulle göra för att garanterat gravid! Varför ska det vara så svårt? Jag hoppas också att det löser sig, men jag tvivlar.

    KRAM!

    SvaraRadera
  9. Charlotte, jag ser att du har testat akupunktur, men hörde det ihop med en kur traditionell kinesisk medicin?
    Jag rekommenderar gärna min lilla Dr Nål. Kontakta mig om du är intresserad.

    Kram.

    SvaraRadera