måndag 26 september 2011

Sjukt 60-årskalas

Rubriken till trots har jag inte varit på ett sjukt 6o-årskalas i helgen. Däremot blev jag sjuk, eller blev sjukare, under själva kalaset.

Det var makens pappa vi firade och det firades på gammalt hederligt sätt i bygdegården med släkt och vänner. Redan under fredagen på jobbet kände jag mig hängig och gick hem tidigare och stöp i sängen med huvudvärk och feber. Eftersom födelsedagsbarnet (-fadern) och makens syster skulle delta i ett rallylopp innan festen och då de hade sett fram emot att vi skulle komma och titta, fanns det inte på kartan att ställa in. Så med nedfällt säte satt/låg jag och sov hela resan upp, med mantrat "bli frisk, bli frisk" snurrande i huvudet. Jag såg inte riktigt fram emot att stå ute i kylan i flera timmar feberfrossig och dan. Men väl där fick jag en hutt canjang, blev nerbäddad och sov gott hela natten. Dagen efter var febern borta, men huvudvärken och de fyllda bihålorna fanns kvar, men de stoppade mig inte från att både se rally och gå på fest.

Så här i efterhand förstår jag ju att det inte var så klokt. Det beslutet kom nämligen tillbaka och bet mig i rumpan redan på söndagen. Vaknade med ett väldigt svullet och varigt öga. Bihåleinflammationen hade varit snäll nog och delat med sig lite av alla fientliga bakterier som intagit min kropp och nu var både näsan och halva mitt synfält obrukbara. Det innebär så klart att jag nu har varit tvungen att vara hemma från jobbet idag. Jag kommer att vara hemma imorgon också för att säkerställa att jag är frisk till på onsdag när jag ska in till sjukhuset och mixtra med hjärtat igen. Det blir karensdag på karensdag och flera små fina tusenlappar som flyger sin kos...

Ögoninflammation är i alla fall ett elände! Det svider, rinner, geggar och kliar om vartannat. Det är svullet och det är jobbigt att blinka. Jag ser dåligt samtidigt som jag TVINGAS bära mina otroligt fula nittiotalsglasögon som jag bara HATAR att visa mig i. Ja, jag vet jag ÄR fåfäng och visar mig helst inte utomhus utan smink. Sorgligt, men ack så sant. Att titta sig i spegeln med denna infektion, not fun!

Nu ska jag åter skölja mitt öga och min näsa i hopp om att ta död på the invaders, sedan är det dags för sängen!

KRAMAR

7 kommentarer:

  1. Låter som en särdeles jobbig helg. Krya på dig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Stackars dig, ögoninflammation är inte roligt. Lycka till med operationen imorgon!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men fy, så jobbigt!
    Krya på dig. Kram.

    SvaraRadera
  4. Tack, jag mår bättre nu även om jag inte är helt frisk än.

    Kram

    SvaraRadera