onsdag 21 september 2011

OP och ÄD

Ni skulle bara se hur min ljumske ser ut nu! Funderade på att ta en bild och lägga upp här, men ändrade mig ganska snabbt då det både är väl intimt och ofräscht! Det ser ut som om jag har blivit rejält misshandlad och blåmärket, som har en diameter på 10 cm, har nu väldigt många olika färger. Är väl inte mitt sexigaste jag för tillfället om inte olikfärgade hudskiftningar blivit inne... Vill inte tänka på hur jag kommer att se ut efter operation nummer två!

Nu till något annat. Jag har fått en ny donator!! Är det inte fantastiskt?! Ännu en snäll människa korsar min väg och lämnar förhoppningsvis över rätt antal ägg till fantastisk kvalitet om ett tag. Det är ett bra tag till att vänta innan det är dags för överlämnande och befruktning i den där petrisskålen, men vi är så otroligt glada över att väntan snart är slut. Att vi sedan är paniskt rädda för att vi ska misslyckas är en annan sak. Så snart blir det dags för mig att genom nässprayens dimma vandra vägen till klimakteriet. Hoppas det går lika bra den här gången som de andra, att jag inte känner av alla biverkningar vill säga.

Kramar!

15 kommentarer:

  1. Åh vad spännande!!

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till ny donator! Äntligen!
    Nu jäklars ska det vända och bli bra så att operation och krångel blir ett minne blott. :o)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Grattis till den nya donatorn!
    Nu måste det komma er tur med en lyckad operation och en lyckad ÄD!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Guuud så spännande! GRATTIS!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Ååå, GRATTIS tjejen!!

    Kram!!

    SvaraRadera
  6. GRAAAATTTTIIIIISSSS! Jag är SÅ glad för er skull!

    kram

    SvaraRadera
  7. Det var ni verkligen värda efter allt ni varit med om!

    Grattis.
    kram

    SvaraRadera
  8. Var nu försiktig på bloggen om ÄD't. Jag önskar inte att läsa om något som går tokigt på vägen. Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Men nu blir jag riktigt glad för din skull! Och eftersom ni får vänta en stund så kanske vi kommer att vara i samma fas (om vi bestämmer oss för ÄD, isf gör vi det till årsskiftet :)). Förstår så väl din rädsla, känner likadant. När man sätter sitt hopp till något nytt är det fruktansvärt om det misslyckas också, vad ska man då göra? Men jag försöker tänka att det i flesta fall funkar med ÄD, faktiskt. Man går ju förbi en hel del av den egna kroppens problem. Vi ska bli föräldrar både du och jag, det siktar vi in oss på.
    Hoppas du får en fin helg.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Trevliga nyheter! Är så glad för er skull!

    SvaraRadera
  11. Tack alla för glada tillrop och gratulationer!

    Kix: Jag ska verkligen var försiktig med vad jag skriver här på bloggen. Inga veckor eller datum kommer att avslöjas innan allt är klart!

    Jeane Quidote: Ja, jag hoppas verkligen att vi kommer bli mammor, men tron på det går lite upp och ner. Nu hoppas jag och tror lite mer än jag gjorde det för ett par månader sedan.

    Kram alla!

    SvaraRadera
  12. Grattis till besked om ny donator! Det måste kännas skönt att det finns i planerna och jag hoppas tiden går fort.

    Läste om operationsförsöket, din stackare! Vilken pärs och så tufft att behöva göra om det. Men nu vet du vilken du drog du ska begära direkt så du slipper skaka av nervositet. In i armen med tunga artilleriet. Hoppas det går som på räls nästa gång.

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Tack Kalimero! Tyvärr strular ju allt för tillfället så just nu vet jag faktiskt inte om det blir ÄD eller ännu en operation. Jag önskar innerligt att inget av det behöver ställas in, men det ser inte ut att bli så. Vi får se.

    KRAM!

    SvaraRadera