måndag 1 juli 2013

Gärna försökskanin

Så har det gått några dagar. Tack alla ni som kommenterar och stöttar, ni är fina och era ord värmer!! Även om det alltid känns tungt när man inser att det inte har fungerat, börjar jag få mer och mer panik nu när våra chanser blir färre och färre. Vi har två gånger till på oss att lyckas och sedan är det punkt. Barnlösa för resten av livet. Det känns så overkligt att tänka det. Visst har jag haft de här tankarna förr och ibland har det känts ok, som att jag har accepterat att det är så vårt öde ser ut. Men nu när vi snart är där på riktigt så kan jag inte förstå att det kanske är så det kommer att bli för oss. Vi kommer kanske vara den där lilla siffran i statistiken som varken kunde få barn på egen hand, eller med IVF, eller med ÄD...

Idag pratade jag med Huddinge. Nästa vecka ska vi få prata med läkaren om hur vi ska gå vidare. Om hur vi ska optimera våra chanser att lyckas på någon av de två äggen som finns kvar i frysen. Om de överlever frysen. Jag har ju läst era kommentarer om det där med immunförsvaret och även trådar och hemsidor som ni har rekommenderat. Tack för det!! Det är en av sakerna jag kommer ta upp med läkaren när vi ses. Jag kommer också ta upp det där med att rispa slemhinnan innan ägget sätts tillbaka, som de gör i Danmark. Även om ingen av metoderna är brukligt i Sverige än, så kan jag erbjuda mig att vara försökskanin. Nu har vi ju nämligen gjort 3 IVFer och 3 ÄD och satt tillbaka nio ägg utan att ett enda har fäst på det brukliga sättet, så nu vill jag prova något nytt. Vi får väl se vad responsen blir.

Kramar

4 kommentarer:

  1. Du, jag känner igen den känslan (tro't eller ej) och den är hemsk!

    Vill berätta för dig att jag åt trombyl 75 mg och prednisolon 10 mg (båda trappades ut) nu på vårt senaste försök som ju fäste och blev så bra. Vi vet ju aldrig om det var detta eller om det faktiskt var så att de tidigare äggen inte var bra som gjorde skillnaden men... kan inte se varför det inte skulle vara värt att prova. Vill bara berätta det. Inte säkert att just du ska äta just detta. Men ta med dig infon till din läkare. Jag åt omega 3, vitaminer för gravida, extra folsyra och extra D-vitamin (det senare - läs om det om du inte redan gjort det och prata med läkaren om det också). Jag har helt slutat värma mat i platslådor i micron, byter ut plastlådor mot glas här hemma. Jag vill inte pracka på dig något, blir själv irriterad ibland av en massa råd som människor ska ge men... ta min info, gör vad du vill med den, kasta den eller titta lite på den. Jag har resonerat som så att om jag exempelvis inte druckit kaffe så är det inte för att jag tror att liiiite kaffe kommer att göra att jag inte blir gravid, men om jag inte lyckats och jag vet att jag inte druckit kaffe så behöver jag aldrig ens fundera OM det KANSKE var det. På samma sätt resonerar jag med plast och en del annat...

    Jag önskar dig så lycka till, vill så gärna att det ska lyckas för dig.

    Skickar stooooor kram!!!
    //Jeane

    SvaraRadera
  2. Tusen,tusen tack Jeane!! Ska verkligen ta med mig allt det här till läkaren nästa vecka! Ätit omega 3 och extra vitaminer och folsyra gör jag redan och det tänker jag fortsätta med :)

    En fråga - visst har du också gjort dina försök i Sverige, eller? Jag tänker på om de opponerar sig och säger att det inte görs här...

    Jag vill verkligen prova något nytt den här gången, hoppas att de går med på det!

    Än en gång, tack så mycket för infon!

    Stoooor kram tillbaka!!!

    SvaraRadera
  3. Ge inte upp! Kämpa är tungt, önskar att det ska gå bra för dej!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket anonym! Ha en bra sommar och håll gärna tummarna för mig i höst igen!!

      Kram!

      Radera