torsdag 10 november 2011

OBS! OBS! Äggdonator sökes

Livet går vidare trots allt. Trots mörkret, misströstan och orkeslösheten. Alla människor runt omkring mig lever som vanligt, så klart, och jag känner att jag behöver ta mig upp till ytan igen. Hitta viljan att gå vidare och hitta hoppet om att vi har en chans att lyckas, min konstiga slemhinna till trots.

Idag har jag pratat med Huddinge, inte kuratorn hon har inte ringt upp än, men med en sköterska på fertilitetsenheten. Hon kom med en nyhet som faktiskt gav mig en glimma hopp. Det visade sig att vi kan göra ett egenfinansierat försök med äggdonation hos dem! Men vi måste bidra med en egen donator till Huddinges kö för att få den möjligheten. Så snälla, fina, gulliga människor där ute, finns det någon av er som kan tänka sig och ställa upp som donator för vår skull? Ni skulle inte ge äggen direkt till oss utan till någon anonym och vi skulle få äggen från någon annan som är anonym för oss. Jag vet att det är en jobbig process som man bara inte slänger sig in i sådär hipp som happ, men det kanske finns någon som har tänkt tanken att ställa upp och bidra med en otroligt fin sak till någon som behöver. Jag och maken skulle vara er för evigt tacksamma!!

Idag är det lite mulet ute, men jag känner mig så pass stark att jag till och med ska våga mig ut på en promenad. Hoppas bara jag inte möter någon med barnvagn...

Kramar till alla ni fina människor som skickar värme till mig!

13 kommentarer:

  1. Fina,
    Tack för dina fina ord inne hos mig, det värmde!

    Jag önskar jag kunde ställa upp för er när det gäller äggdonation, efter att våran Pyret kommit. Men tyvärr är jag för gammal för att få donera. :(

    Varma kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar med att mina ägg inte var så kassa eller vad felet nu är eftersom jag ej lyckas fullfölja en graviditet. Hade mer än gärna skänkt ägg. Såg en fin dok tror det var i outsiders nu sist om en kvinna i England som först ej lyckades bli gravid och fick surrogatmammabarn, sen så blev hon plötsligt fertil och var själv surrogat till tre barn. Hon berättade att i England så väljer surrogatmamman par och allt är gratis förutom utlägg för fördyrade kostnader. Önskar att vi bodde i England i stället.kramar/Lina

    SvaraRadera
  3. Åhhh, vad jag skulle vilja hjälpa dig!! Just nu är det många faktorer som gör att jag inte kan. Har tänkt tanken flera gånger, nu under min egen graviditet, att jag skulle vilja hjälpa till genom äggdonation. Men ska hålla öronen och ögonen öppna för dig, om något skulle dyka upp.

    Varma kramar!!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för ditt lycka till! Jag ska hålla tummarna för att du lyckas hitta en donator.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Mette: Kära du, det var ju synd att du inte hade åldern inne ;) men du har ju ett eget litet pyre att ta hand om snart :) Tack ändå!! :)

    Lina: Just nu känns det som om det vore toppen att bo i England där det verkar vara lite lättare för oss i den här situationen. Önskar att du också får lyckas snart!

    Dream: Tusen tack för att du håller öronen och ögonen öppna för mig och att du tänker på mig! Förstår att det inte är läge för dig att donera just nu, men du kanske kan göra någon annan till en lycklig mamma en annan dag. :)

    Emma: Tack Emma för dina tummar och lyckönskningar!

    Kramar till er alla!!

    SvaraRadera
  6. Jag önskar av hela mitt hjärta att någon vänlig själ läser här och hjälper! Det ska gå vägen det här, det ska gå bra! Jag håller alla mina tummar för dig!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Charlotte, som jag skrivit innan är jag redan äggdonator. Det kommer troligen bli ytterligare ett tillfälle under hösten men på annan klinik än din. Vet du (någon?!) om det kan räknas även mellan klinikerna?

    För i så fall ställer jag självklart upp! Utan tvekan. <3 Jag mailar dig nu. Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej! Har du funderat över att åka utomlands? Du har säkert mer koll på det där än jag men såg ju på svt dokumentären om att få äggdonationer utomlands. Förutom att det kostar mer så verkar det smidigt eller vad man ska säga. Kram

    SvaraRadera
  9. Önskar att jag kunde, men det är tyvärr omöjligt för mig. För att dra mitt stå till stacken har jag i alla fall länkat hit från min blogg.

    SvaraRadera
  10. Jeane Quidote: Fortsätt gärna att hålla tummarna för att det går vägen!! Tack vännen! :)

    Anonym: Jag vet inte än om man kan donera mellan klinker, håller på att kolla upp det nu :) Tusen tack!

    S: Jag har funderat på att åka utomlands, men om någon kan hjälpa mig här blir jag så tacksam för det!

    Mamma Vilja: Vad gulligt av dig att länka från din sida, jättestort tack för det!

    Massor av fredagskramar till er alla!

    SvaraRadera
  11. Vad krävs för att bli donator?
    Hade ingen aning om att det var så ont om människor som ställer upp.
    Vi har gemensamt beslutat att vi ej skall ha fler barn och jag har under en längre tid funderat på att bli donator.
    Jag har barn (friska), är 32 fullt frisk och hjälper er gärna om jag kan.

    Lägger ett mail =)

    SvaraRadera
  12. hej,
    jag ska donera i jnauari. Kan dock tänka mig donnera en gång till under nästa år. Har genomgått alla tester och godkänts på Huddinge. Är du intresserad får du maila till aggdonation@hotmail.fr (obs franska hotmail). är brunögd, frisk, välutbildad.

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Jag donerar gärna till dig. Jag är visserligen 40 men har godkända ägg av läkare. har efter hormonbehandling 18st friska ägg och har en trolig fertilitet.
    Är en frisk och träningsglad person
    maila mig om det är intressant
    hh.hagglund@gmail.com

    SvaraRadera