måndag 17 juni 2013

Ruvdag 5

Hej!

Har idag arbetat min sista dag, så imorgon börjar semestern - jippi!

Jag mår mycket bättre idag. Natten var lite tuff då jag hade svårt att somna pga av trycket i kinden, men under dagen och kvällen känns det som om bihålan har blivit mycket bättre. Nu hoppas jag att det onda är på väg bort helt. Men jag hoppas också att den höll i sig tillräckligt länge för att se till att det lilla embryot fick ro nog att fästa sig i livmodern medan immunförsvaret jagade bacilusker :)

Jag kom precis hem. Har varit hemma hos en tjej på jobbet på tjejkväll. Vi var fem stycken som åt och drack gott - de andra vin och jag vatten för jag "körde". Det var en väldigt trevlig kväll, så jag känner mig helnöjd! :)

Jag har inga symptom idag. Jo brösten är lite ömma, men inte mer än vanligt den här tiden i cykeln och dessutom äter jag progesteron som ni vet gör sitt till. Efter förra försöket, då jag var nästan helt säker på ett plus av alla symptom, har jag lärt mig att progesteron gör mig skengravid. Nu tror jag ingenting förrän det är dags för kisstest, vilket är den 26/6.

Några dagar till att våndas alltså.

Kramar!

2 kommentarer:

  1. Åh jag kommer tänka på dig hela midsommarhelgen. Det är så fint att ni ruvar igen nu! Vill verkligen att det ska fungera för er nu!!!! Snälla lilla embryo, fäst nu snällt på väggen därinne :)

    SvaraRadera
  2. Tack, fina Miss Baglady!! Jag hoppas så jag nästan dör!!! Tänk om det är vår tur, tänk om det är vår tur, tänk om det är vår tur...

    KRAM!

    SvaraRadera