torsdag 13 juni 2013

På G igen

Nu var det ett tag sedan jag skrev här på bloggen. Det blev ett längre uppehåll än jag hade tänkt mig, både på bloggen och när det gäller barnförsök - vilket egentligen hänger ihop. Jag tycker att det är lite jobbigt att blogga när jag är mellan försök för då blir jag påmind varje dag om det som inte blev och den där otroliga längtan i bröstet tär och sliter på mig. Därför är det bättre med ett uppehåll, låtsas som ingenting och samla lite kraft.

Egentligen skulle jag ha gjort ett nytt försök redan i april, men då gick min älskade, älskade farmor bort. Vi planerade då in försöket i maj. Eftersom jag numera gör allt i naturlig cykel utan yttre påverkan så kan man just inte styra någonting och mitt ägg valde att lossa tre dagar tidigare än normalt vilket fick till följd att insättningen skulle ske torsdagen den 16 maj - samma dag som min farmor skulle begravas i Småland... Vi fick avbryta  igen och vänta - till NU.

Idag har jag varit och satt in ett 100% perfekt upptinat femdagars embryo :) Jag fick för första gången se det på skärmen innan det fördes in och de sa att det såg ut precis som det skulle och att det hade fortsatt att dela sig under förmiddagen efter upptinandet. Det här är nu vårt sjätte försök. Snälla, snälla, snälla du högre makt - låt det gå bra den här gången!!!!

Många kramar
Charlotte

20 kommentarer:

  1. Men så härligt! Jag håller tummarna att det går vägen.

    Vad sorgligt med din farmor. Jag beklagar sorgen!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att höra från dig igen!! Har tänkt på dig, men förstått att ni pausar...

    Det är ju en märklig resa man gör... Men vi håller så klart tummar och tår för dig/er den här gången också!! Min mamma gav mig rådet: var cool!! och det är inget av hennes vanliga ordval... Men de gånger hon sa det, och jag tänkte på det, då fastande embryot (sen släppte det ju i missfall, men i alla fall).

    Så - var lite cool nu!!

    många varma kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag ska helt klart vara lite cool den här gången!! :)

      Tack för tummar och tår! Läser din blogg ofta och tänker på er och flickorna. Även om det har varit tufft verker det ju gå åt rätt håll med era rutiner!

      Kramar!

      Radera
  3. Nu håller vi tummarna för er! Har kikat in ibland men har förstått att ni pausar. Och sorgligt med din farmor. Håller alla tummar för att det ska gå den här gången. Nu måste det vara er tur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för att du tänker på oss!! Tänk om det är vår tur, skulle bli galet glad!!

      Kram!

      Radera
  4. Svar
    1. Tack Wilda! Håller tummarna för dig med!!

      Kramar!

      Radera
  5. Vad skönt det är att höra från dig. Jag hoppas så innerligt och önskar såååå mycket att den här gången ska det gälla. Jag håller alla mina tummar och tår.
    Många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, Tonci! Tänk om det här kunde vara gången det hände...! Hoppas att allt är bra med dig, saknar din blogg!!

      Kram!

      Radera
  6. Jag håller alla tummar att det är detta lilla embryo som är ert framtida barn, det är er tur nu! Kramar och omtankar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tänk om det är det!! :) Tack för dina tummar! Tänker på dig med, inte så långt kvar för dig nu :):)

      Kramar!

      Radera
  7. Här hålls det också tummar!

    SvaraRadera
  8. *håller tummarna så att de blir blå!* Frågade dej om råd en gång om hur jag bäst stöttar min vän som är ofrvilligt barnlös, du sa att du skulle blivit glad om du visste att nån av dina vänner läst ivf-bloggar.. Så jag talade om det för min vän, det var väldigt bra råd! Hon blev jätteglad och kände det som att vi verkligen försöker förstå så nu talar hon väldigt ofta om hur hon mår och när och om hon vill prata. Tack igen för jättebra råd och som sagt, här håller vi tummarna så vi får blodstopp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, Anna!! Hoppas att dina tummar snart kan återfå sin normala ton ;) :)

      Men oj vad glad jag blir att läsa att rådet var bra!! Det är alltid svårt att råda i sådana här frågor eftersom vi alla reagerar olika. Väldig kul att din vän blev lika glad som jag skulle ha blivit!!! :)

      Kramar!!

      Radera