lördag 15 juni 2013

Ruvdag 3

Usch och fy vad sjuk jag blev! Redan på kvällen efter insättningen fick jag ont i halsen, huvudvärk och feber. Igår var jag tvungen att gå till jobbet trots allt. Skolavslutning och mina femmor börjar högstadiet i höst så det var bara att bita ihop och gå dit med glad min och möta mina fina elever och deras föräldrar. Jag blev dock inte så långvarig, åkte hem redan kl. halv 2 och la mig i soffan och sov större delen av eftermiddagen.

När maken kom hem så åt vi lite och sedan sov jag resten av kvällen i samma soffa :) Vid kl. 1 på natten tyckte maken att det var dags att gå och lägga sig så då gjorde vi det. Trodde inte jag skulle kunna somna igen, men det gick lätt som en plätt och vi sov till halv 10. Nu på eftermiddagen har jag sovit några timmar till. Huvudvärken är nästan borta och febern och halsontet är helt borta :)

Jag tror att alla timmars sömn var den rätta medicinen för den förkylning som var på G. Jag håller tummarna för att den inte kommer tillbaka heller! Så håller jag så klart tummarna för att det inte har påverkat det lilla embryot i magen på ett negativt sätt!!! Om jag inte har helt fel kommer det att fästa någon gång imorgon, om det har fortsatt att utveckla sig vill säga...

Jag känner ingenting, men det är väl inte heller så konstigt :)

Tack för alla fina kommentarer!! Jag är så glad för att ni inte tröttnar på mig och mina långa uppehåll här på bloggen!! Varje gång jag skriver ett nytt inlägg efter månader av uppehåll så tänker jag mig att ni har glömt bort eller tycker att jag har svikit genom att vara frånvarande så länge. Därför blir jag så oerhört glad när ni skriver tillbaka till mig!!! :) :)

Massor av kramar!
Charlotte

6 kommentarer:

  1. Åhh, vad roligt! Jag håller alla tummar och tår! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!! Håller alla tummar och tår för dig också! :)

      Kram!

      Radera
  2. Som jag har hört det är det bara bra med en liten förkylning under ruvningen, då är kroppen fullt upptagen med att bekämpa förkylningen och det lilla embryot kan boa in sig i fred. Annars finns risken att kroppen motarbetar embryot istället om den uppfattar embryot som ett "intrång".

    Stort, stort lycka till! Hoppas så att det är din tur nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Åsa!

      Det känns ju skönt att min förkylning kanske har förbättrat chanserna för mitt lilla embryo! Nu är jag cool och hoppas!!

      Kram!

      Radera
  3. MEN VAD ÄR DET JAG SER???!!! Hurra! Åååå, vad jag önskar att det ska gå bra här! Skrev just ett liet svar på ditt inlägg och så går jag igenom listan och ser... att du är på G!!! Blir så glad! Hoppas hoppas för din skull! Och jag tror inte att det är någon fara med förkylning, snarare tvärtom - kroppens immunförsvar är lite taffligt och inte så på när det gäller att stöta bort små embryon heller :) Skickar stor stor kram!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du!! :) Ja, nu är vi på G igen och hoppas så det sprutar ur öronen att det är vår tur :)

      Det känns skönt att flera av er skriver att en förkylning kanske till och med kan göra det lättre för embryot att fästa. Hoppas det gör det denna gång!!

      Inte långt kvar för dig nu! :) Shit, helt fantastiskt att du om fem veckor håller ditt barn i famnen!!! :) :)

      Massor av kramar!

      Radera