tisdag 27 november 2012

Fin personal på Huddinge

Vi blev otroligt besvikna efter beskedet. Så klat! MEN jag måste ändå säga att jag trots det inte har något ont att säga om de jag möter på Huddinge. Både läkare, sköterskor, ja alla jag träffar där är underbara!!

När det stod klart att jag blivit behandlad med för låg hormondos tog de på sig ansvaret med en gång. De har haft extra möten runt oss och hört av sig för att kolla så att allt är ok trots allt. En plan B är utformad och dosen är 4 gånger högre än tidigare.

Vår donator plockas någon gång den här veckan och sedan fryser de in äggen. I slutet av veckan ska jag på återbesök för att kolla min slemhinna igen. Därefter får vi se hur det går. Hur många ägg det blir. Hur många som befruktas. Hur många som klarar en upptining.

Nu behöver vi era tummar mer än någonsin! 

19 kommentarer:

  1. Skönt att höra att ni bli väl behandlade! Massa tummar härifrån!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de har varit otroligt bra! Tack för tummarna! Jag håller mina tummar för dig med. Det måste gå bra!!'

      Kram

      Radera
  2. Härligt att höra att ni blir väl omhändertagna. Synd bara att det blev så knasigt med behandlingen.
    4 ggr högre dos låter läskigt, men hoppas det funkar.

    Du/ni har mina tummar!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är verkligen toppen! Ja, det har varit lite läskigt att spruta in så mycket varje gång, men man vänjer sig vid allt :)

      Kram!

      Radera
  3. Skönt att ni känner er sedda och väl behandlade mitt i allt det jobbiga. Hoppas att det går vägen nu! Jag håller tummarna för att det blir andra gången gillt för dig och fjärde (eller sjunde totalt) för mig.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nelly! Jag hoppas också att det går vägen!! Det här blir fjärde gången gillt för oss. Vi har gjort 2 IVF och en ÄD innan. Nu verkar det ju bli en IVF till -helt oväntat :)

      Kram

      Radera
    2. Så håller jag så klart mina tummar för dig!!!

      Kram igen!

      Radera
  4. Men VAD har jag missat här? Usch vad knäckande. Man har liksom inte ork med extra motgångar. Skönt att de erkände sitt misstag och ändrar dosen. Du har så många tummar det bara går att få till, jag önskar dig en massa kvalitativa donatorägg som hög befruktning och en tjock och fet slemhinna. Jag önskar dig så mycket lycka till att du anar inte! Skickar stor varm kram och en massa lycka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och nu har jag den där tjocka och feta slemhinnan :) Tack för hjälpen! :)

      Kram!

      Radera
  5. Tummar hålles ständigt för er!!!

    Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag vet! Du har varit med mig från början :) Tack för det!

      KRAM!

      Radera
  6. Åh, vad jag tänker på dig och håller tummarna!!!
    Stora kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tankar och tummar!! Tänker på dig också :)

      Kramar!

      Radera
  7. Nej, jag hade helt missat att ert försök avbrutits! Beklagar verkligen, och håller givetvis tummarna för att ni ska få många ägg till frysen istället!

    SvaraRadera
  8. Som tur är har ju inte försöket avbrutits, men det vet du ju vid det här laget :)

    Kramar!

    SvaraRadera