fredag 9 november 2012

Testa det mesta

Jag har testat det mesta för att bli på smällen - olika sexställningar, benen i vädret, hormoner, tabletter, massage, akupunktur, västerländsk medicin, österländsk medicin, teer, IVF och ÄD. Inget har hjälpt. Nu inför vårt sista försök tar jag ännu ett nytt grepp - zonterapi och nytt jobb där alla tidigare nyanställda på min avdelning har blivit gravida inom ett år...

Ni som har läst bloggen från början vet att jag inte tycker att det är så jobbigt att prata om att jag är ofrivilligt barnlös med nya människor. Jag tycker snarare att det är jobbigt att försöka hemlighålla det. Så efter några veckor i mitt nya arbetslag berättade jag hur det låg till och att jag hade en sista behandling framför mig. Det visar sig då att en av mina jobbarkompisar också haft det jobbigt med barnbiten och att det tog lång tid för henne att lyckas. De lyckades dock på egen hand och har nu två fina barn.

Månaderna innan hon blev gravid gick hon till en zonterapeut som hon varmt rekommenderade, Arne Hamberg. Jag har nu varit hos honom två gånger och jag kan bara hålla med, han är jätteduktig. MEN, sjukt vad det gör ONT!! Han har dessutom sett till att jag nu tar ännu en örtmedicin, Maca Pure Powder, så till listan ovan kan jag nu även skriva in zonterapi och peruansk örtmedicin. Förhoppningsvis kommer jag om ett tag även att kunna tillägga att det gjorde mig på smällen :)

Jag trodde helt klart att jag var van vid hemska drycker i och med att jag har hinkat i mig en hel del kinesiska teer som smakat apa. MEN, det här slår allt med hästlängder. Det smakar otroligt illa!!! Det går inte ens att beskriva med ord, hur äckligt det är. Usch, måtte det vara värt det!

Massor med kramar!

7 kommentarer:

  1. Magiske Arne!
    Maca finns i kapselform på bl a Skanstulls hälsokost. Köp dem istället så slipper du den hemska smaken.

    Lycka till!
    /Loba

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Loba!

      Arne hade kapslarna också, men sa att pulvret var mycket mer effektivt, så det fick bli det. Lyckas jag på detta försök så är det ju trots allt helt klart värt den otäcka smaken.

      Hoppas allt är bra med dig!

      KRAM!

      Radera
  2. Ja måtte det vara det! Jag bara hoppas så för din skull. Är på väg till din stad :) Skickar kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jaha, du är här idag. Hoppas ni får en bra dag! Tack för att du hoppas för mig. Som du vet hoppas jag för dig! :) Det måste bara vara en nidblödning! Hoppas, hoppas!!

      KRAM!

      Radera
  3. Bra tips, ska faisken boka in honom jag med! Jag har oxå provat allt snart, men inte det.

    många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Han kan ju vara magisk (som Loba skrev). Han har magic fingers i alla fall :)I vår situation måste man bara göra allt man kan! Boka in honom nu!

      Trevlig helg!
      Kram!

      Radera
  4. Ååh, som jag håller tummarna för att det ska funka! :)

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera