måndag 19 november 2012

Ett litet steg på vägen

Då har vi tagit oss till nästa nivå i denna femstegsraket. Gonal-F sprutas nu in i magen varje kväll och ser förhoppningsvis till att slemhinnan fluffar till sig och blir bullig och go. Jag tar mycket mindre dos den här gången än förra. De säger att det inte behövs så stor dos när det bara är slemhinnan som ska växa. Den större dosen behöver man för att utvecka många ägg, och det är ju inte mina ägg som ska användas. Lite orolig för det är jag. Tänk om min slemhinna inte utvecklas så bra som den behöver. Tänk om den är för tunn för att ta emot ett ägg när donatorn måste göra sitt uttag? I helgen drömde jag att det blev så och att alla äggen därför var tvungna att frysas. När de sedan tinades överlevde inte något. Vi fick ändå betala 45 ooo kr... Hoppas verkligen inte att det var en sanndröm!! Försöker annars, i vaket tillstånd, att vara så positiv som möjligt. Jag vågar tänka att det ska gå. Varför skydda sig mot nederlag genom att tänka negativt? Jag kommer ju bli hysteriskt ledsen i vilket fall om det misslyckas.

I början av nästa vecka ska jag på ultraljud för att kolla hinnan. Hoppas, hoppas att det ser bra ut!!!!

Kramar

10 kommentarer:

  1. Åååå nu är ni på väg, nu önskar jag så väldigt mycket att allt ska gå bra. Vet att man tänker sådär, att man blir fundersam när de bryter mönstret. Fast ibland tänker jag att det är bra, när det inte gått som man velat de andra gångerna. Du har mina tummar, det har du alltid. Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du hoppas för mig!!

      Kramar!

      Radera
  2. Som jag önskar för er skull!!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Håller alla tummar! Varför får ni betala 45 ooo kr? Får ni även dela ägg då med ett annat mottagarpar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vi får betala eftersom vi redan har gjort tre försök sedasn tidigare. Det här är ett självfinansierat försök och vi har bidragit med en donator till kön, vilket var premisserna. Om vi får dela äggen med ett annat mottagarpar beror på hur många ägg som tas ut. Är det 10 eller fler så får vi dela även om vi betalar.

      Tack för tummarna!

      Radera