lördag 1 december 2012

Klippkort till Huddinge

Igår vad det dags för ännu ett besök på Huddinge. Jag var rätt nervös, vet ju aldrig hur det ska se ut. Min kropp är helt enkelt ingen att lita på. Har jag lärt mig.

Men, det såg helt ok ut vad gällde slemhinnan. Den var tre-skiktad och uppmättes till 7,4 mm, ett av de bästa resultat jag har haft. Det känns bra. Äggen var dock bara 10 mm och de bör vara 17mm så att kroppen känner att den ska börja producera östrogen. Jag blev ordinerad ännu mer medicin. Jag ska fortsätta att ta Gonal-F och dessutom Menopur. Två sprutor i magen varje kväll fram till tisdag. Jag kommer se ut som en nåldyna när detta är över :)

På tisdag ska jag på återbesök igen. Jag har snart klippkort där!

Någon gång under måndagen får vi veta om det blev någon befruktning mellan maken och donatorn. Håll tummarna att det blev flera stycken av toppkvalitet så att de klarar frysen. Det vore underbart om vi kunde få mer än en chans den här gången!!

KRAMAR!

10 kommentarer:

  1. Vad skönt att det bättrar på sig!

    Visste inte att de kollar dina ägg också. De har de aldrig gjort på mig!
    Kommer du att få östrogen i tablettform också?
    Jag är bara så nyfiken på skillnaderna i behandling jämfört med mina behandlingar. Jag visste inte att det kunde skilja så mycket vid ÄD. Det är därför jag undrar.

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom jag är ett riktigt måndagsexemplar så funkar så klart inte den vanliga behandlingen, som alla andra gör inför en ÄD. Inför min förra behandling provade vi två olika "vanliga" ÄD-mediciner för att bygga upp slemhinnan, men ingen av dem funkade på mig, den bara blödde ut i förtid. Så jag gör alltså som en IVF-behandling med Gonal-F. Då måste äggen växa för att få slemhinnan att växa, därför kollar de mina ägg också.

      Kram!

      Radera
    2. Ahaa! Tack för svar!
      Jag hade glömt bort det (visste ju faktiskt det egentligen).

      KRAM

      Radera
    3. Eller gjorde jag det? Äsch, nu är jag förvirrad.
      Hursom, resultatet är ju fantastiskt!

      KRAM

      Radera
  2. Intressant det här med IVF-behandling inför ÄD och smart.
    Jag hoppas så på de där små äggen. Du har tummar och allt annat man kan hålla när man vill att det ska gå väl för en människa.
    Adventskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många kramar till dig! Tack för alla tummar och annat, det verkar ha funkat! :)

      På fredag och måndag gäller det!!

      KRAM!

      Radera
  3. Håller givetvis tummarna för att ni ska få många fina embryon:)

    SvaraRadera