fredag 18 maj 2012

Önskar er en skön sommar!

Long time no see!

Ja, det var verkligen länge sedan jag skrev här på bloggen. Lusten att formulera ord som beskriver det som händer mig och mitt inre har inte infunnit sig. Många gånger har jag funderat på om jag ska skriva ett avslutande inlägg som sätter punkt för denna blogg, men det har känts hemskt att avsluta något som har varit en sådan påtaglig del av mitt liv att jag istället bara lagt den på is. Under dessa månader som gått har jag hoppats på att skrivglöden ska komma tillbaka och få mig att åter bli endel av den underbara gemenskap, om än med en tragisk gemensam nämnare, som jag fått vara en del av under den tid som jag befunnit mig här. Det har varit helt underbart att få dela med mig av mitt liv, mina tankar och mina känslor till er och tillbaka fått ert stöd, er omtanke och en biljett till delar av era liv. Tusen tack för det!!!

Ingenting har förändrats i mitt liv. Maken och jag försöker få vår högsta önskan om ett barn uppfylld, på naturlig väg dvs i sänghalmen. Det har så klart inte fungerat...än. Men likväl fortsätter vi månad in och månad ut. I mitten av varje månad säger jag de magiska orden: "Nu har jag ägglossning". Att lasten som lossas varendaste månad sedan är av urusel kvalitet är ju lite deppigt, men inte förvånande. Jag är och förblir (troligen) tjejen som aldrig blev gravid, någonsin.

Nog om mig. Nu vill jag hylla en annan tjej! En osjälvisk sådan som i april tog sig tid att åka från sydsverige till huvudstaden för att prata med läkarna på Huddinge om att ställa upp som donator för vår skull. All heder till dig och tusen, tusen tack!! Jag är så otroligt glad över att jag har haft turen att möta någon som du som gör en sådan här osjälvisk uppoffring för en anonym medsyster!

Eftersom ingenting nytt kommer att hända förrän till hösten så kommer denna blogg att vila tills dess. Det klart, skulle ett mirakel inträffa i sommar kommer jag så klart att berätta det för er, men med min erfarenhet av produktionen inifrån bebisfabriken så är det inte så troligt.

Ha en bra sommar alla ni fina där ute!

KRAM!

23 kommentarer:

  1. Jag önskar er ett mirakel av hela mitt hjärta, ett inlägg under sommaren som berättar om det här miraklet!!!
    Trots allt, försök ha en fin sommar och ge inte upp hoppet, jag känner att du kommer att bli gravid någon gång!
    Massor av kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Jag hoppas såååå att du har rätt, att även jag och min man någon gång kan få känna den där lyckan av att vi ska få bli föräldrar. Jag är så glad över att det har gått bra för er och att ni snart kommer få hålla er knodd i era famnar :)

      Kram!

      Radera
  2. Har tänkt dina tankar jag också. Men så skriver jag det där meningslösa ändå, tänker att det finns ett syfte att gå tillbaka en dag... kanske... Men jag förstår på något sätt. Skönt bara att höra ifrån dig, höra att du lever och inte har givit upp hoppet. Skulle dock gärna höra mer om den osjälviska eventuella donatorn någon gång. Önskar er lycka till, i sänghalmen eller vart som helst, i bebisfabriken. Mirakel sker....

    En skön sommar önskar jag dig tillbaka.

    Många kramar från Jeane

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker precis som du att det är kul att ha den kvar om man vill gå tillbaka och läsa vad man skrev i olika situationer. Dessutom kanske skrivglädjen kommer tillbaka en dag :) Till hösten blir det säkert fler inlägg här och mer skrivet om donatorn, under förutsättning att det verkligen blir av så klart. Tack för lyckönskningarna,jag önskar dig detsamma. Jag håller tummarna hårt för dig!!!

      KRAM

      Radera
  3. Så underbart att höra av dig!! Krama om er och ha en riktigt fin sommar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, snälla du!! Kramar tillbaka till dig :)

      Radera
  4. Finaste du...
    Jag önskar jag hade något vettigt att säga , men det har jag inte.
    Annat än att jag är glad att du orkade uppdatera, då jag tänker på dig oftare än du kan ana.

    Jag önskar dig all lycka och hoppas att denna sommar ska skänka er magi.

    Massa kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för att du ägnar mig en tanke då och då, och att du håller tummarna för att magin ska slå till, det värmer :)

      Ett stort grattis till lilla dottern Mathilda!! Ta hand om varandra och njut!!

      Kram!

      Radera
  5. Ha en fantastisk sommar!

    Försök ta den där välbehövliga pausen i denna cirkus.
    På ett sätt hoppas jag att ni slutar försöka, att du slutar ha koll, att ni bara får va! Att ni har sex för att nu vill och har lust utan en endaste baktanke. Inte för att jag tror ni kommer lyckas då (även om man kan hoppas) utan för att få vara normal! Göra som alla andra ha det när man har lust!

    Detta kämpar jag fortfarande med. Att ha sex med min man för att det är skönt och inte för att försöka få barn. Jag försöker hitta tillbaka till den verkliga lusten, istället för att man måste. Vi har upplevt det svårt. Efter 4års kamp så är sex något helt annat nu. Men gör våra försök. Hittar lusten ibland.
    Jag hoppas ni har det lättare!

    Stor mega kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt du skriver passar så bra in på mig och min man. Allt det här försökandet har totalt förstört samlivet! Helt ärligt har vi ALDRIG sex bara för att vi vill, hur hemskt är det på en skala?!?! Vi har försökt att ändra på det, men utan att lyckas. Så inte nog med att man står utan barn, man står utan härligt ohämmat sex också...

      Tack för din kommentar och att du tittar till mig ibland :) Ha en toppensommar!!!

      Massor med kramar!

      Radera
  6. Önskar dig detsamma! Hoppas att du får möjlighet att samla energi inför hösten.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag ska verkligen försöka ladda betterierna i sommar!!

      KRAM

      Radera
  7. jag har tänkt på dig och tittat in här ibland. Det är konstigt vilken gemenskap man känner i denna ivf skit världen ändå med alla medsystrar. Det är nog det enda positiva och jag har svårt att slita mig trots att jag är på god väg härifrån. Jag önskar dig en härlig sommar och njut så mycket du kan. Plötsligt händer det där man aldrig trodde. Det gäller bara att orka hålla ut. Kommer följa din resa till hösten. kramar Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen en tråkig gemensam nämnare vi har i den här världen, men det är otroligt vilket stöd man har och får i de tyngsta av stunder!

      Jag hoppas att jag kan tolka ditt "påväg härifrån" som att du nu har lyckats och har ett litet liv i magen! Hoppas, hoppas på det och i så fall STORT GRATTIS!!

      KRAM

      Radera
  8. Önskar dig en skön sommar och hoppas av hela mitt hjärta att det skall gå vägen för er!
    Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack snälla du! Jag hoppas att jag någon gång kan återkomma med goda nyheter :)

      Kram!

      Radera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Fina,
    Som jag har väntat och saknat dina inlägg!

    Önskar er en fin sommar och håller tummarna att det ska gå hela vägen för er. Ge inte upp hoppet!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej fina du! Tack för att du tittade in här igen trots att jag varit frånvarande så länge. Tackar också för dina tummar och hoppas att allt är bra med dig!

      KRAM
      Charlotte

      Radera
  11. Tittar in här och säger tack för din ord hos mig!
    Hoppas du har en skön sommar. Är lite nyfiken på vad som händer hos dig. Ser fram emot när (och om) du börjar skriva igen :)

    Kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Kul att du skriver ett par rader till mig! :)

      Jag tänker mycket på dig och är inne och läser din blogg i stort sett varje dag (eller när du uppdaterat). Som jag skrivit innan hoppas jag så att ni ska lyckas snart och att jag får läsa om glädjebesked på din blogg! Mitt kämpande ligger lite på is. Mannen och jag prickar in ägglossningen, men mer än så är det inte. Vi väntar på att hösten ska komma och att det ska bli vår tur till en ny ÄD. Vet egentligen inte om det är värt att kämpa längre. Har mer och mer ställt in mig på att för alltid bli ett av de där barnlösa paren, sorgligt men sant. Sitter just nu med världens mensvärk och väntar bara på att mensen ska komma, fastän det bara är dag 15 i cykeln. Klimakteriet närmar sig med stormsteg?
      Nåväl, det är mycket på jobbet just nu så jag hinner inte tänka så mycket på annat. I morgon ska vi upp till makens hemtrakter och fira att hans halvsyster tar studenten. Hon har ett stadigt förhållande sedan flera år tillbaka och min mardröm är att hon om ett par år ska komma med gravidbesked. MARDRÖM!! Men det kommer att ske...

      Det kommer nog att dröja till nästa försök innan jag skriver på bloggen igen. Jag tappade skrivglöden i vintras och den har inte infunnit sig än. Det beror väl på att jag aldrig fick en möjlighet att skriva om goda nyheter...

      Många kramar till dig och jag önskar dig en toppensommar!!

      KRAM

      Radera