onsdag 10 juli 2013

Besök hos doktorn

Så var vi där, maken och jag. På Huddinge för att ställa våra frågor till läkaren för att optimera våra två chanser som finns kvar.

Jag hade laddat med argument för att få prova något nytt. Tyvärr är de inte så benägna att testa saker om det inte finns bevis, svart på vitt. Det enda de kunde gå med på var att ge mig Trombyl, men inte prednisolon och de ville absolut inte göra som de gör i Danmark och rispa slemhinnan lite så att ägget fäster lättare. Vi ska hålla ut så  kommer det att lösa sig...känns lite svårt när vi bara har två ägg kvar...

Men de är alltid lika trevliga så det är svårt att sätta hårt mot hårt. De är ju proffs på det här så jag måste väl lita på vad de säger. Planen är att vi sätter igång i höst, i augusti. I naturlig cykel eftersom slemhinnan växer bäst då. Jag ska ringa när jag har fått min mens och så lägger vi upp det där efter...

...så vi ses igen då!

Glad sommar på er alla fina!!

KRAMAR

14 kommentarer:

  1. Ha en härlig och utvilande sommar nu!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det ska jag och du med hoppas jag!!

      Kram!

      Radera
  2. Hmmm... Trombyl, alltid något iaf. Men just Prednisolon hjälper ju slemhinnan att inte stöta bort embryot... Nåväl, man förstår ju deras argument egentligen men man blir desperat i den här "branchen", det vet vi ju alla. Hur som helst, ser fram emot ditt nästa försök. Det bara måste få funka någon gång, måste.

    Ja Charlotte, vi ses i höst.

    Önskar dig också en fin sommar till dess.

    Skickar stor kram!!!//Jeane

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev lite besviken faktiskt, att de inte ville prova på i alla fall ett av äggen! Desperat är verkligen rätt ord för mig just nu. DESPERAT!! Två ynka små frön kvar. Ett av dem måste bara fästa och växa!!!

      Ha en jättebra sommar du med, men tro inte att jag kommer låta dig vara för när som helst nu är det dags för dig/er!!! Tänker på dig varje dag!!!

      Stor, stor kram!!

      Radera
  3. Ehrm... Vad de inte vet har de inte ont av? Jag är inget fan av att man självmedicinerar men jag läste in mig ordentligt på biverkningarna av långvarig kortisonbehandling (för det finns rätt många) och även om Dk varit med på kort prednisolonbehandling så visste Polen aldrig vad jag pysslade med. Åt kortison från sista IVF i Dk (började boosta i juli 2010 till vecka 12 - februari/mars 2011). Sedan började jag igen inför försök september 2011 och fortsatte obrutet (då försöket misslyckades) till jag var i vecka 12 igen februari/mars 2012.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle vilja göra som du, men hur lyckades du få medicinen? Skriv gärna ett mejl till: litesiandso@hotmail.com SNÄLLA!!!

      Kramar!

      Radera
  4. Jag håller med FC om självmedicinering... jag för min del sa till min svenska gyn att det hade DK visst (!!!) föreskrivit mig...

    Lycka till!!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Tyvärr tvärvägrade han att skriva ut det till mig så jag vet inte hur jag ska få tag i det... Har någon något förslag??

      Kram!

      Radera
  5. Jag tänker på dig.

    Kramar <3

    SvaraRadera
  6. Hej! Hur går det för er? Hoppas att ni mår bra och att ni kunde sätta igång i augusti. Tänker på er och går in med jämna mellanrum för att se om du skrivit något. Hoppas att du vill uppdatera oss snart. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, vad gullig av dig att du tänker på oss och att du går in här och läser då och då fastän jag är usel på att uppdatera!

      Snart blir det sista resan och då lovar jag att jag ska bättra mig!!

      Hoppas att du har det bra!

      Kram!

      Radera
  7. Halloj!
    Behöver du fortfarande prednisolon? Jag tror att jag har så det räcker till oss båda! Hör av dig!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!

      Tusen tack!!! Jag mejlar dig.

      Kram!

      Radera